Tikal in de jungle van El Peten

12 april 2016 - Quetzaltenango, Guatemala

Het is langere tijd geleden dat ik het reisblog heb bijgewerkt. Enkele weken ben ik heel erg druk geweest met het geven van yoga en healing. Het waren 2 fantastische weken hier in Guatemala, We hebben veel excursies gedaan in combinatie met yoga, meditatie, coaching en energiewerk. We hebben veel geleerd en vooral heel veel plezier gehad. Het waren drukke dagen.

Tikal , 12, 13, en 14 april .                                                                                         Tikal kun je je voorstellen als monumentale resten van een verdwenen beschaving in een grandioze natuur, te midden van een mysterieuze jungle met angstaanjagende geluiden. Het getwetter van tropische vogels, het geschreeuw van brulapen en onbekende geuren brengen je al gauw in de sfeer van de jungle, waar echte jaguars, poema's, miereneters en koraalslangen leven. Er groeien enkele van de mooiste bomen ter wereld, zoals de ceibal,( kapokboom), de nationale heilige boom, de sapotilleboom, waarvan de Maya's het hout gebruiken voor de gebinten van hun tempels en waarvan de chiceros het sap verzamelen om er kauwgum (chicle) van te maken.

Tikal betekent: de plaats van de echo's en staat sinds 1979 op de lijst van werelderfgoed van Unesco. Het is de grootste en indrukwekkendste vindplaats van Centraal-Amerika.                                                                                                     We hebben met de gids een wandeling gemaakt om 4 uur in de ochtend, de Sunrise tour. Als je naar de hemel keek zag je een fantastische, mooie sterrenhemel en de milky way hebben we mogen zien. Fantastische gewaarwording. We hadden geluk dat het die ochtend helder was. Om 5.05u waren we op de top van de hoogste piramide geklommen om te mediteren bij zonsopgang. Erg mooi.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Amal: