Dorpje Concepciones Chiquirichapa

22 april 2016 - Concepción Chiquirichapa, Guatemala

Om 8 uur in de ochtend zijn vertrokken naar het dorpje Conceptiones Chiquirichapa.  Het ligt ten zuiden van Ostuncalco. Hier komen weinig buitenlanders. De bevolking draagt een hele mooie klederdracht en  de mannen dragen  hele mooie witte broeken met hele mooie kleurrijke strepen en witte hemden met kleurrijke geborduurde randen. Ze willen niet gefotografeerd worden. Hun stam is van de Mam.                                                                                                                                  In dat dorpje hebben we een berg beklommen, genaamd de zeven oren, en deze berg was klimmen tot op 3000m hoogte. We hebben de berg beklommen met een stijging van 1000 meter. Niet gemakkelijk. Toch gehaald allemaal. De top van de berg gehaald.                                                                                                              De afdaling was voor mij het zwaarst, omdat ik last had van mijn linker knie. Heb tijdens dit lopen nog oude ervaringen gehad en dat ik van iets bewust mocht worden. Tot beneden aan de berg heb ik zelf gelopen, omdat dit heel erg belangrijk voor mij was. Onder aan de berg had een familie met een pickup auto mij en Mieke mee naar beneden gereden. We hebben de hele dag gelopen en waren omstreeks half 5 weer terug in ons hotel.                                                                                                      Het was een schitterende dag. Mooie bomen waarvan ik intens heb genoten. Prachtige natuur en weer hele, mooie bijzondere ervaringen gehad in de natuur.